Referat Generalforsamling 27 marts 2019

Referat fra Generalforsamling 2023

Onsdag den 26. april 2023 kl 19.30 afholdes ordinær generalforsamling i Korup kultur & Idrætscenter – Mødelokalet.

Dagsorden i henhold til vedtægterne:

1. Valg af dirigent: Harry Jensen
  2. Valg af referent: Lotte Hansen
  3. Formandens eller bestyrelsens beretning til godkendelse

Bestyrelsens beretning er godkendt

Bestyrelsens beretning 2022/23

Sæson 22/23 har været en rigtig god sæson for Korup Håndbold, Der er blevet spillet en masse kampe både i turneringen og til stævner. Det er også en sæson, som har budt på flere oprykninger, samt tilslutning af flere spillere, som i hører mere om senere i denne beretning. Så alt i alt må vi sige, at det har været et år med gode oplevelser til alle medlemmerne.

Nu er tiden kommet til, at trænerne skal gøre klar til sommertræningen for de respektive hold. Det er også i den forbindelse, at eventuelle nye trænere kommer til.

I år har vi haft U5-U8 spillere, et U9 drengehold, et U11 drengehold og et U15 drengehold. Derudover har vi et Five-a-Side hold foruden vores seniorer.

Igen i år er de nede ved U5-U8 blevet mange spillere. De stiller op til stævner i både U6, U7 og U8. Selvom der ikke tælles mål i disse kampe kan vi forsikre jer om, at vores spillere har helt styr på, hvad stillingen er.

Vores U9 drengehold, inklusiv et par seje piger, har også leveret flotte præstationer ved hver eneste stævne de har været til. De er mødestabile til træning og træner med et gå på mod og en lyst til at lære mere håndbold.

Vores U11 drengehold har også præsteret at lave gode resultater til stævnerne i år. De træner alle mand med en god intensitet og vilje til at udfordre sig selv og hinanden, så de sammen bliver endnu bedre håndboldspillere.

U15 drengene klarede sig godt i første halvsæson, hvor de sluttede på en fin midterplacering. I anden halvsæson bød puljen på flere hold og dermed flere kampe, drengene har gjort det godt og ender igen på en fin midterplacering.

Det blev også en sæson, hvor alle vores turneringsspillende seniorhold op til julepausen kvalificerede sig til oprykninger. Vores serie 1 damer, var kun et enkelt point fra oprykning til Fynsserien, og kvalificerede sig derfor til Kval. Til fynsserien, hvor de her i anden halv sæson også lige bliver slået på målstregen. De har kæmpet godt og vi ønsker dem tillykke med præstationerne for i år.

Vores serie 2 damer, kvalificerede sig til kval til serie 1, da de blev nummer 2 i deres række. Det blev en halvsæson med nogle svære kampe og de ender med at

rykke ned igen. Dog blev de grundet deres præstation i Serie 2 inviteret med til DM i Svendborg, hvor de gjorde en god figur og endte som nr. 4. Bestyrelsen ønsker dem tillykke med årets resultater.

Serie 2 herrer formåede også at klare sig godt i første halvsæson. De gik hele vejen og endte som vinder af rækken ubesejret. Desværre havde de oprykningsforbud og kunne derfor ikke rykke op i kval til serie 1. Anden halvsæson kom de også meget fint igennem og sluttede atter på første pladen med kun et nederlag i bagagen. Derefter ventede kampen om Fynsmesterskabet mod Tåsinge, en kamp som de desværre tabte, men det er nu stadig en meget flot præstation. Bestyrelsen ønsker herrerne stort tillykke med deres utroligt flotte sæson.

Vores Five-a-Side hold voksede med lynet hast og er nu vores forenings største hold. Der bliver trænet med en iver til at lære mere, hvilket også er blevet tydeligt til deres stævner. De er blevet bedre håndboldspillere og deres udvikling fortsætter. De vinder flere og flere kampe og ved vores sidste hjemmestævne endte det ene Korup hold som vinderne. Der skal ligeledes lyde et tillykke med præstationerne her fra bestyrelsens side.

Som en del af afslutning på sæsonen havde vi i bestyrelsen igen inviteret alle vores medlemmer til en stor festdag med five a side stævne om formiddagen og turneringskampe fra middagstid, hvor vores mindste spillere kom og løb ind sammen med de hold der skulle spille på dagen. Der blevet speaket under samtlige kampe og der var mulighed for at oddse på kampresultaterne. Efter sidste kamp var der gjort klar i hal 2 til middag og fest bagefter. I forbindelse med middagen blev alle årets spillere og fightere kåret, samt der blevet udleveret tak til alle trænerne og de frivillige vi har i klubben. Dagen var atter en kæmpe succes, som vi håber at kunne fastholde i mange år fremadrettet.

Foruden afslutningsfesten har alle vores ”store” ungdomshold været på den årlige håndboldtur, som i år gik til Grænse Cup. De havde en fantastisk tur med en masse gode kampe – vi sendte 3 hold af sted og vi fik 3 hold i finalerne. 1 koruphold vandt, mens de 2 andre hold måtte blive 2’ere. Vi må sige at det er utrolig flot at vores unge spillere og vi ønsker dem stort tillykke med deres resultater.

Vores U11 drenge havde desværre ikke mulighed for at deltage ved Grænse Cup, så de tog i stedet til et stævne i Kerteminde. Her gjorde de også fin figur

og fik spillet nogle gode og intense kampe. Det blev til både sejre og nederlag. Tillykke til dem også.

I den kommende tid venter strandhåndboldstævnerne og vi ønsker alle holdende held og lykke.

Foruden vores håndboldspillere har vi også et sponsorudvalg, som hvert år arbejder hårdt på at skaffe flere sponsorer til vores klub. Derudover hjælper håndbolden til ved loppemarkederne i KKIC. De penge bruger vi aktivt på at nedbringe omkostninger for vores medlemmer i forbindelse med stævner, transport og strandhåndbold.

Vores sponsorudvalg har igen i år arbejdet hårdt for at skaffe penge til klubben. Der er i løbet af sæsonen kommet nye sponsorer til. Herfra skal der lyde en stor tak til nye og gamle sponsorer for den opbakning de giver.

Udover at skaffe sponsorer hjælper håndbolden til ved loppemarked i KKIC som bliver afholdt i marts og oktober måned. Vi ser dog gerne, at flere forældre stiller deres hjælp til rådighed, da det ofte er trænerne der stiller op – og de gør jo i forvejen meget. De penge vi tjener på loppemarkederne bruger vi aktivt på at nedbringe omkostninger for vores medlemmer i forbindelse med stævner, transport og strandhåndbold.

Der skal samtidig også lyde en stor tak til alle forældre for den altid store opbakning til alle hold på både hjemme- og udebane uanset, hvor langt vi er hjemmefra.

Til slut vil vi gerne takke trænere, hjælpetrænere, holdledere, materialeforvalter, dommeransvarlig, tøjvaskere og alle de frivillige, der altid møder op og giver en hjælpende hånd med. Uden frivilligt arbejde kunne vi slet ikke få klubben til at køre rundt.

Desværre blev sæson 22/23 også året, hvor Korup Håndbold mistede en kæmpe kapacitet. Bo Hansen, der desværre gik bort. Bo var en stor bidragsyder til klubben, både som træner, sponsorudvalgsformand og socialsammenhængskræft der forstod foreningslivet til fulde. Korup Håndbold har meget at takke Bo for.

Næste sæson

Næste sæson håber vi byder på endnu flere håndboldspillere så vi kan få endnu flere hold. Derudover glæder vi os til at få afholdt en dag, hvor det er muligt for vores unge mennesker at tage nogle teknikmærker – et punkt som tidligere er blevet forelagt bestyrelsen, men som vi simpelthen ikke har nået.

Vores ungdomsafdeling og seniorafdeling skal også på deres årlige stævnetur. Derudover skal vi igen hjælpe til ved loppemarkederne i KKIC og endeligt skal vi blive ved med at arbejde på at skaffe flere sponsorer.

Sponsorbrev fra Korup IF Håndbold sæson 2023-24.

Til alle vore trofaste sponsorer samt potentielle nye.

Korup IF Håndbold byder velkommen til sæson 2023-24.

Vi kan med stolthed komme i hallerne rundt omkring, da alle vore hold er klædt på i flot kamptøj takket være vore trofaste sponsorer. Det er en fornøjelse at vise alle sponsorreklamerne frem, så vi på den måde også kan være med til at støtte og synliggøre vore sponsorer.

Alle vore hold har klaret sig fint igennem den seneste sæson. Vi har afholdt den store afslutningsfest med kåring af årets spillere m.m. den 18. marts.

Generalforsamlingen er afholdt den 26. april.

Alle vore frivillige trænere/hjælpetrænere samt holdledere udfører et stort arbejde med forberedelse og træning hver tirsdag og torsdag, hvor en masse glade børn og unge og samt seniorer og oldies træner med det faste mål at være så klar som muligt, når den kommende turnering har premiere medio oktober.

Korup IF deltager også med flere hold i strandhåndbold, når stævnerne afholdes til sommer.

Vi håber, der kommer mange spillere i den kommende sæson, så vi kan få hold tilmeldt i alle rækker.

Bestyrelsen bag Korup IF Håndbold samt sponsorudvalget er i fuld sving med at planlægge den kommende sæsons aktiviteter ud fra vores budgetter.

Vi har igen i år sammensat en buket muligheder i sponsorkonceptet, hvor I kan se, hvordan jeres behov for at markedsføre jer kan blive indfriet. Der vil stadig være mulighed for at lave individuelle ønsker.

Vi håber, at I vil tage positivt imod sponsorkonceptet, så vi igen kan sikre vore medlemmer de optimale forhold for at kunne dyrke deres sport.

Med venlig hilsen Korup IF Håndbold, sponsorudvalget

1. Godkendelse af regnskab & budget

Regnskab 2022 og budget 2023 godkendt

Indkomne forslag

Ingen indkomne forslag

1. Valg af bestyrelse (for en 2-årige periode)
  2. a) Bestyrelsesmedlemmer
  • Erik Moes (kasserer) – valgt
  • Lotte Hansen (sekretær) – valgt
  • Rasmus Gattrup – valgt
  1. b) Suppleant til bestyrelsen (for en 1-årige periode):
  • Karen Fejerskov - valgt
  • Heidi Arildslund - valgt
  1. c) Valg af revisor (for en 2-årige periode)
  • Anne Grethe Grindsted - valgt
  1. d) Suppleant til revisor (for en 1-årige periode)
  • Harry Jensen - valgt
  • ingen punkter

Forslag til dagsorden kan mailes til: hansen.lotte@hotmail.com

Forslag til vedtægtsændringer skal ifølge vedtægterne indgives senest 3 uger før generalforsamlingen og skal fremgå af dagsordenen for generalforsamlingen.

Referat fra Generalforsamling 2019

Onsdag 27 marts 2019 kl. 19.30 på  KORUP SKOLE

Antal fremmødte ; 16 + bestyrelsen

1. Valg af dirigent.

Arne Bertelsen blev valgt.

2. Valg af protokolfører.

Lizette Wowk blev valgt.

3. Bestyrelsens beretning.

Sæson 18 / 19 er ved at være slut, vi mangler kun vores afslutning på lørdag d.30. marts, hvor fem hold spiller hjemme. U6, U10 mix og U12 spiller weekend stævner og spiller derfor ikke på lørdag.

Vi har igen i år ikke haft hold i alle rækker, hvilket vi stadigvæk vil arbejder på at få til  næste sæson. Som vi berettede sidste år, håbede vi på, at vi kunne tilmelde et U12 hold, hvilket lykkedes delvist. De er 6 spillere og har med hjælp fra U10 holdet, spillet weekend turneringer. Tak til de U10 drenge der har gjort det muligt for U12 at spille kamp. Og til U12 drengene og deres træner Lara, skal der lyde et stort cadeau herfra, I har kløet på til træning, også selvom I ikke har været særlig mange.

Ligeledes har vi i år måtte ligge U14 og U16 pigerne sammen, for at kunne stille hold. De havde en lidt svær start, men pigerne har vist at hvis man står sammen som et hold, kan man nå langt. Vi synes det er rigtig godt gået af pigerne og deres trænerteam Nicolai og Natasja.

Vi oplever generelt, at der på alle hold er en stor træningsintensitet om tirsdagen, onsdag og torsdagen, hvor hallen summer af glade håndboldspillere, der kommer til træning for at lærer nyt, men også for at være sammen med deres holdkammerater.

I år er vi startet op med håndboldfitness. Det har været meget svingende med deltager, men omkring 20-25 mennesker har været forbi træningen, bare ikke samtidig. Nu er vi en fast trup på 10-12 stykker, med en stor alders fordeling, hvor den yngste er 8 år og den ældste 72. Hvilket viser netop det, som håndboldfitness handler om, nemlig at alle kan være med og alle bliver udfordret i løb, styrketræning og i håndboldspillet, alt imens vi har det sjovt.

Fra d. 26 - 28  april drager alle ungdomshold til Flensborg Cup. Som det forgangne år, håber vi  på at få ros for vores fantastiske heppekor. Så selvom det kan være lidt hårdt for trænerne at overdøve de mange megafoner, så er det  bare fedt at hører Korup synge og se Korupbaner vejer i de forskellige haller og  ingen er i tvivl om hvor vi kommer fra.

På seniorsiden er vi i år haft 2 damehold og 1 herrehold, men hvis vi kigger på “aktive” spillere lige nu, så skulle det nok være omvendt. Damesiden er plaget af rigtig mange skader, hvilket gør at det er svært at stille hold. Hvorimod at herresiden har fået stor tilgang, af både “gamle” medlemmer og helt nye ansigter. Faktisk så stor tilgang, at næsten 7 spillere må sidde over til hver kamp.

I år har damerne og herrerne trænet hver for sig, men det har på ingen måde påvirket sammenholdet.

Både dame serie 1 og herrer serie 1 spillede sig før jul op i kval til fynsserien, men ingen af dem er desværre rykket op. Vi krydser fingre for at det lykkes næste sæson.

Vi må dog ikke glemme, at herrerne i sidste uge spillede finale i seriepokalen, hvilket endte med flot guldmedalje og denne flotte pokal. Et stort tillykke skal der lyde herfra.

Igen i år holder vi afslutningsfest på sæsonens sidste hjemmekamp dag, på lørdag d. 30. marts. Hver kamp vil være med indløb fra begge hold, til musik efter eget valg og fulgt på banen af U8, U10 og U12 spillere. Og vi håber at hallen fyldes med folk der klapper dem ind på banen og give opbakning under kampen. Der vil også igen i år være mulighed for at tippe på kampenes resultater og vinde gode præmier. Efter kampene, begynder afslutningsfesten i hal 2, hvor årets spiller og fighter kåres, samt hvem der har solgt flest julekalender. Der vil også være amerikansk lotteri med små og store gevinster og så spiller vores “hus” dj, DJ James op til dans. Tak til alle de frivillige der altid træder til, så vi kan afholde sådan et arrangement.

Vores sponsorudvalg har igen i år arbejdet hårdt for at skaffe penge til klubben. Der er i løbet af sæsonen kommet nye sponsorer til. Herfra skal der lyde en stor tak til nye såvel som gamle sponsor for den opbakning de giver. Det er både i form af tilskud til spillertøj, samt gaver til vores lotteri ved afslutningsfesten. Sponsorudvalget gør et stort arbejde og vi fra bestyrelsen vil gerne sige tusind tak for det.

Udover at skaffe sponsor, hjælper håndbolden til ved loppemarked i KKIC som bliver afholdt i marts og oktober måned. Det har i år været de forskellige hold, som har hjulpet til, pengene fra loppemarked går til på ungdomssiden til bussen til Flensborg cup og på seniorsiden til gebyr til strandhåndbold.

Vi har i år søgt penge via DGI pulje fonden og var så heldige at få 20.000 kr. De er blevet brugt til at købe materialer til at optimere træningerne.

Der skal også lyde en stor tak til alle forældre for den altid store og sportslige opbakning til alle hold, på både hjemme- og udebane, uanset hvor langt vi er hjemmefra.

Til slut vil vi gerne takke trænere, hjælpetrænere, holdleder, materiale forvalter, dommeransvarlig, tøjvasker og alle de frivillige der altid møder op og giver en hjælpende hånd med. Uden frivillig arbejde, kunne vi slet ikke få klubben til at kører.

Beretningen blev godkendt uden kommentar.

4. Plan for det kommende år.

● Ændring af strukturen i FHF - ulige årgange U5, U7, U9, U11 osv.

● U11 skal fremadrettet spille på kort bane fra sæson 20 / 21, vi har ansøgt KKIC  om en kort bane.

● Hængeparti i forhold til et årshjul, men det er ikke helt så let, da vi har mange faktorer som vi ikke selv er medbestemmende i, såsom, opstart, turneringsplan før og efter jul, samt afslutning. Ligeledes loppemarked og arrangementer i hallen. Men vi vil arbejde videre med det.

● Vi vil ligeledes arbejde videre med forebyggende træning, opvarmningsprogram, bredt ud til alle hold.

● Gøre brug af vores nye materialer, evt. ved et fællesarrangement for alle trænere.

● Vi håber at få hold i alle ungdomsrækker.  Men vi må også erkende, at det er meget svært at skaffe trænere, på trods af indlæg på vores hjemmeside, facebook og impuls. Vi har flere ideer til at skaffe nye spillere, men det er et stort problem, at vi ikke kan skaffe trænere. For hvad har vi så at byde dem, ja både spillere og trænere, (hvad kommer først hønen eller ægget?) Vi åbne og lydhør overfor nye ideer.

● Vi kunne godt tænke os, at få forbindelse til Ubberud og se om det er muligt at “finde” nye medlemmer, det har vi før haft held med.

● Sponsorudvalget fortsætter deres gode arbejde med at skaffe nye sponsor såvel som at passe på de gamle.

Planen blev godkendt uden kommentar.

5. Forelæggelse af regnskab 2018.

Henrik fremlagde regnskabet, som udviser et overskud på 30537 kr.

Regnskabet blev godkendt uden kommentar.

6. Budget for det kommende år ( 2019 )

Henrik fremlagde budgettet.

7. Indkomne forslag.

Der var ikke fremsendt nogen forslag.

8. Valg af bestyrelse.

a. Bestyrelsesmedlemmer ( for en 2 årig periode )

Henrik Brendholdt ( modtager ikke genvalg )

Arne Jensen blev valgt .

Lizette Wowk ( modtager ikke genvalg )

Rasmus Freimann Gattrup blev valgt.

Lotte Hansen  genvalgt.

b. Suppleanter  ( for en 1 årig periode )

1.suppleant Karen Byskov blev valgt.

2.suppleant  Tove Poulsen blev valgt.

9. Valg af revisorer.

a.Revisor – bilagskontrollant ( for en 2 årig periode ) John Oris genvalgt.

b.Revisorsuppleant ( for en 1 årig periode )  Henrik Brendholdt blev valgt.

10. Eventuelt.

Der blev  uddelt diverse gaver til bla  Henrik og Lizette .

Arne Bertelsen takkede for god ro og orden.

Herefter blev generalforsamlingen lukket.

God sommer!

Hanne Hansen