Referat Generalforsamling 31-8-2020

Follow us:

VIP sponsorer

Referat Generalforsamling

31. august 2020 blev der afholdt generalforsamling, som grundet Covid-19 var blevet rykket.

Der blev valgt en ny bestyrelse, som ser således ud:

Formand: Hanne Hansen

Kasserer: Erik Moes

Sekretær: Lotte Hansen

Ungeudvalgte: Natasja Riis, Dan Arildslund, Rasmus Gattrup, Christina Caville

Senioransvarlig: Sabrina Lange

Herfra skal der lyde en stor tak til Aksel Højdam og Arne Jensen for deres arbejde i bestyrelsen.

Der blev vedtaget to lovforslagsændringer i §3 og §5:

• . 3. MEDLEMSKAB: Indmeldelsen sker digitalt via klubbens hjemmeside. Samtidig skal det betalingskort aktiveres. Udmeldelse skal ligeledes ske digitalt via klubbens hjemmeside. Desuden skal medlemmet sende en E-mail til kassereren eller dennes stedfortræder.
  • . 5 BESTYRELSEN: Foreningens daglige drift og ledelse varetages af to personer – formanden og kassereren.

Bestyrelsen fremlagde sin beretning for sæson 19/20, som endte meget brat.

Sæson 19/20 sluttede jo lidt brat i forårssæsonen, men Korup håndbold har igen i år haft en god sæson med gode oplevelser og succeser til alle medlemmer. Slutningen af sæsonen var på alle måder anderledes end vi havde håbet på. Ingen af holdende nåede at spille de sidste kampe og den årlige tur til Flensborg Cup, samt vores afslutningsfest blev alle aflyst grundet Covid-19.

Forberedelserne til sommertræningen blev også anderledes og da vi endelig fik lov at spille igen var det med andre vilkår end vi er vant til og al træning foregik udenfor. Her vil vi fra bestyrelsen side gerne takke trænere og holdledere for at være så omstillingsparate, som det krævede for at opfylde kravene for Covid-19. Ligeledes skal der lyde en tak til alles vores håndboldspillere, som tog godt imod de nye tiltag.

Som vi berettede sidste år, ville vi arbejde på at få hold i alle rækker. Dette er desværre ikke lykkedes os, men vi arbejder videre med det og håber at det lykkes os næste år. Det er dog lykkedes os at få samlet et U11pigehold, et U11 drengehold et U13 drengehold og et U19 pigehold, der efter jul blev til et U17 hold. Derudover har vi de mindste U5-U8 spillere.

Igen i år er de nede ved U5-U8 blevet mange spillere. De stiller op til stævner i både U5, U7 og U8. Selvom der ikke tælles mål i disse kampe kan vi forsikre jer om, at vores spillere har helt styr på, hvad stillingen er.

U11 pigerne har i år fået et hold, da der er kommet nye håndboldspillere til. De har her i anden halvsæson spillet stævner, hvor de har spillet nogle rigtig gode kampe. De kommer altid til træning med et godt humør og med lyst til at lære mere håndbold.

U11og U13 drengene har i år trænet sammen. De er derfor også altid mange til træning, hvilket giver de bedste forudsætninger for en varieret træning. Træner teamet har også valgt at lægge vægt på konditionstræning og andre tilgange end den generelle håndboldtræning.

U11 drengene klarede sig super flot i den første halvsæson og blev nummer 2 i B-rækken, hvorfor de i anden halvsæson skulle prøve kræfter med A-rækken. Det har været en stor opgave for drengene, som har kæmpet bravt i samtlige kampe, men har måtte se sig overmatchet i nogle kampe.

De nåede også helt til semifinalerne i ungdomspokalturnering. Der skal fra bestyrelsen lyde et stort tillykke med de fine resultater.

U13 drengene er også en blanding af nye og ”gamle” håndboldspillere. De har i sæsonen spillet i C-rækken, hvor de har klaret sig fint og er endt med en placering i midten.

I år startede vi med et U19 pigehold, som grundet skader blev til et U17 hold efter jul. Det har vist sig at være en meget klog beslutning, da pigerne er sluttet sæsonen af med en førsteplads i B-rækken. Der skal fra bestyrelsen side selvfølgelig også her lyde et stort tillykke til både spillerne, trænerne og holdlederen.

Vi har igen i denne sæson haft godt gang i vores håndboldfitness, hvor der er et stabilt fremmøde på en 10-12 stykker. Der er i år kommet et nyt tiltag: Five-a-side spillet, hvor vi indtil videre har været med til et stævne, som alle de deltagende fandt sjovt og udfordrende. Taktikken skulle lige justeres efter de første kampe, men derefter så det bedre og bedre ud.

Vi oplever generelt, at der på alle hold er en stor træningsintensitet både tirsdage og torsdage, hvor hallen summer af glade håndboldspillere, der kommer til træning for at lære nyt, men også for at være sammen med deres holdkammerater.

På seniorsiden er vi i år haft 2 damehold og 1 herrehold. Herrerne sikrede sig på ny en plads i Serie 1 og formåede også at spille sig til semifinalen ved fynske cup, men denne blev også aflyst af Covid-19, så de er stadig forsvarende mestrer. Her skal der også fra bestyrelsen side lyde et stort tillykke med de fine resultater. Dame Serie 1 sikrede sig også en plads i Serie 1 i den nye sæson, men da der opstod mangel på spillere, valgte de at trække holdet og i stedet tilmelde sig i Serie 2. Dame Serie 4 sluttede på en god midterplacering og fortsætter i Serie 4 i den nye sæson.

Som sagt blev vores afslutningsfest aflyst og derfor måtte vi finde på noget andet for at slutte sæsonen ordentlig af. Det blev derfor til en hel eftermiddag/aften med forskellige aktiviteter i hallen, hvorefter man fik serveret en grillpølse og en vand udenfor. Det var også denne dag vi fik kåret alle årets spillere og fightere. Bestyrelsen ønsker dem alle tillykke med titlerne og samtidig skal der lyde en stor tak til alle de frivillige, der hjalp til på dagen.

Vores sponsorudvalg har igen i år arbejdet hårdt for at skaffe penge til klubben. Der er i løbet af sæsonen kommet nye sponsorer til. Herfra skal der lyde en stor tak til nye såvel, som gamle sponsorer for den opbakning de giver.

Sponsorudvalget gør et stort arbejde og vi fra bestyrelsen vil gerne sige tusind tak for det.

Udover at skaffe sponsorer, hjælper håndbolden til ved loppemarked i KKIC som blev afholdt i marts måned. Det har igen i år været de forskellige hold, som har hjulpet til. Pengene fra loppemarkedet går til de respektive hold.

Der skal også lyde en stor tak til alle forældre for den altid store opbakning til alle hold, på både hjemme- og udebane, uanset hvor langt vi er hjemmefra.

Til slut vil vi gerne takke trænere, hjælpetrænere, holdledere, materialeforvalter, dommeransvarlig, tøjvaskere og alle de frivillige, der altid møder op og giver en hjælpende hånd med. Uden frivilligt arbejde, kunne vi slet ikke få klubben til at kører.

Bestyrelsens fremlagde planen for den kommende sæson.

Næste sæson håber vi byder på endnu flere håndboldspillere sådan så vi kan få endnu flere hold. Vi ved allerede nu at vi udover de tidligere nævnte hold også får et U9 drengehold. Derudover kommer vi til at prøve at tilbyde forældre-barn håndbold for børn i alderen 3-5 år. U17 piger bliver til U19 piger, som om tirsdagen træner sammen med Dame Serie 2 – det gør vi dels grundet logistiske årsager, men også for at gøre overgangen fra ungdomsspiller til senior lettere. Ved håndboldfitness har de efter stævnet fundet ud af at det er noget de gerne vil mere af, derfor har holdet til den kommende sæson besluttet at lave håndboldfitness om til Five-a-side som henvender sig til personer over 15 år. I den kommende sæson satser vi også på at kunne få lov til at afholde vores afslutningsfest, sådan som vi gerne vil det. Vi satser også på at både ungdomsafdelingen og seniorafdelingen kan komme på deres årlige stævnetur. Derudover skal vi igen hjælpe til ved loppemarkederne i KKIC og endeligt skal vi blive ved med at arbejde på at skaffe flere sponsorer.